вторник, 22 марта 2016 г.


Творча майстерня учня

1.           Пошукове завдання
          Серед поданих речень знайти прості з однорідними членами  і складносурядні , про­ставити розділові знаки, обгрунту­вати свій вибір. Накреслити схеми.
Хмари кругом і поле у тінь уступи­ло. Низько стеляться хмари ростуть збиваються в купу і опадають. Синє море звірюкою то стогне то виє. Мар'яна замріяно співає і все нав­коло немовби прислухається. Вітер трохи стих вже не крутило так дріб­ним снігом але завірюха ще не вти­хомирювалась. Тепле літо ясні зорі все тихесенько сплива.
2.           Дослідження
У поданому тексті три складносу­рядні речення. Знайдіть їх і доведіть. Виконайте синтаксичний розбір останнього з них.
Відомо, що мова кожного народу — явище давнє, її коріння сягають у доісторичні часи. Вона є найгеніальнішим наслідком матеріаль­ної та духовної діяльності багатьох поколінь, і кожне створене слово — це символ сформованої ідеї.
Національна мова — це здобуток культури, духовної діяльності пев­ного народу. Кожна мова доповнює іншу, а разом вони — витвір світо­вого колективного розуму.
Мова і пісня. Це дві найважливіші фортеці, які народ повинен оберіга­ти пильніше й відчайдушніше, ніж свої кордони.

3.  Моделювання складносурядних речень
Мова — явище суспільне і... Патріо­тизм починається зі ставлення до своєї мови але...
Мова єднає між собою представ­ників певного народу та... Природа країни та історія народу виявлялися у мові...
Представлення результатів роботи, обговорення, оцінка й самооцінка.
4.       Творча робота. Твір-мініатюра «Осінь і місто»
           Завдання: у тексті має бути як міні­мум три ССР з різними видами спо­лучників (робота у трьох групах, якщо у когось з учнів є бажання, то працює індивідуально).
Заслуховування творів, обговорен­ня, оцінювання.
              

Комментариев нет:

Отправить комментарий