Творча майстерня учня
1.
Пошукове
завдання
Серед поданих речень знайти прості з однорідними
членами і складносурядні , проставити розділові знаки,
обгрунтувати свій вибір. Накреслити схеми.
Хмари кругом і поле у тінь уступило.
Низько стеляться хмари ростуть збиваються в купу і опадають. Синє море звірюкою
то стогне то виє. Мар'яна замріяно співає і все навколо немовби прислухається.
Вітер трохи стих вже не крутило так дрібним снігом але завірюха ще не втихомирювалась.
Тепле літо ясні зорі все тихесенько сплива.
2.
Дослідження
У поданому тексті три складносурядні речення.
Знайдіть їх і доведіть. Виконайте синтаксичний розбір останнього з них.
Відомо, що мова кожного народу — явище давнє, її
коріння сягають у доісторичні часи. Вона є найгеніальнішим наслідком матеріальної
та духовної діяльності багатьох поколінь, і кожне створене слово — це символ
сформованої ідеї.
Національна мова — це здобуток культури, духовної
діяльності певного народу. Кожна мова доповнює іншу, а разом вони — витвір
світового колективного розуму.
Мова і пісня. Це дві найважливіші фортеці, які народ
повинен оберігати пильніше й відчайдушніше, ніж свої кордони.
3. Моделювання складносурядних речень
Мова — явище суспільне і... Патріотизм починається зі
ставлення до своєї мови але...
Мова єднає між собою представників певного народу
та... Природа країни та історія народу виявлялися у мові...
Представлення результатів роботи, обговорення, оцінка й самооцінка.
4. Творча робота. Твір-мініатюра «Осінь і місто»
Завдання: у тексті має бути як мінімум три ССР з різними
видами сполучників (робота у трьох групах, якщо у когось з учнів є бажання, то
працює індивідуально).
Заслуховування творів, обговорення, оцінювання.
Комментариев нет:
Отправить комментарий